Dezert plný energie (aj pre diabetikov)

Ak si chcete ‘mlsanie’ užiť tak, aby ste sa nemuseli báť o svoju postavu, ale taktiež aj o svoje zdravie, vyskúšajte nezvyčajnú kombináciu dnes už viac známych semienok chia a výťažku z moringy, ktorá je radená medzi tzv. superpotraviny zásluhou vysokému obsahu vitamínov a iným prospešných látok. Jednoduchú sladkosť si pripravíte už za pár minút a vďaka osviežujúcej chuti aj dodaniu energie ju radi v budúcnosti pripravíte aj návšteve.

Dosladte si tento dezert ešte zdravým kokosovým cukrom (ktorý osladí život aj ľuďom s cukrovkou) – a budete si oblizovať všetky prsty!

 

Ingrediencie

 

Návod na prípravu

  • • všetky ingrediencie zmiešame dokopy
  • • podľa chuti dosladíme škoricou alebo vanilkovým extraktom (nie nevyhnutne)
  • • premiešavame, až kým sa prísady nespoja
  • • necháme odstáť v chladničke 2-3 hodiny alebo cez noc (vďaka odležaniu BIO chia semienka vytvoria spolu s mliekom pudingovú hmotu)

 

Chutné zdravé mlsanie!

Malý TIP na záver: Pripravte si tento sladký (no zdravý) dezert večer pred spaním, nechajte ho dostáť cez noc a dajte si ho až ráno – napríklad ako chutnú desiatu. Moringa totiž dokáže vďaka ‘nakopujúcim zložkám’ nahradiť aj kávu – dodáte si tak energiu už v úvode dňa, a to vďaka chutnej sladkosti.